קידום אתרים שלילי אשר מבוצע ע"י חברה מקצועית עלול להוריד את האתר שלנו מהתוצאות הראשונות של מנוע החיפוש ואף לגרום לבריחה של גולשים. כיצד נתגונן? כל הפרטים.

קידום אתרים שלילי – מהו?

ישנה חשיבות רבה למיקום של האתר וזאת משום שע"פ דיווחים של גוגל רוב הגולשים אינם מבצעים חיפוש מעבר לעמוד השני, ועל כן בעל עסק אשר רוצה למנף את החשיפה לבית העסק כמו גם להגדיל את ההכנסות מחויב להגיע לתוצאות הראשונות. אולם, כיום אחת הפעולות האפקטיביות ביותר של מתחרים היא ביצוע של קידום אתרים שלילי, כלומר – מקדמי אתרים אשר עובדים עבור בעל עסק אשר מתחרה בעסק שלנו נוקטים בפעולות שונות אשר מפרות את ההנחיות של גוגל וזאת כדי להוריד את הדירוג של האתר המתחרה ולזכות בעצמם בדירוג גבוה יותר של האתר, על חשבון האתר של העסק המתחרה. עידן בן אור, מומחה לקידום אתרים מסביר כי "חשוב לזכור כי גוגל מבצעת כל שביכולתה על מנת למגר את התופעה הזו, משום שהיא לא מוסרית. לכן, בעלי עסקים אשר נתקלים בקידום אתרים שלילי יכולים להגן על עצמם, זאת באמצעות קריאה של מדריכים שונים באינטרנט כמו גם התייעצות ולקיחה של חברה מקצועית אשר תדע להתמודד עם הקידום השלילי". כיצד? להלן כל הפרטים.

מסכים

כיצד נתגונן מפני קידום אתרים שלילי?

ראשית כל חשוב לזכור כי פעולה של קידום אתרים, בין אם היא חיובית או שלילית חייבת להתבצע ע"י חברה אשר מתמחה בנושא, כמו משרד פרסום adv7 אשר מתמחה בבניית וקידום אתרים. למעשה, לקיחה של חברה כזו או איש מקצוע אשר מתמחה בתחום תבטיח נקיטה של מגוון רחב של פעולות, אשר כוללות בין היתר:

  • לבצע DISAVOW–    מדובר בתוכנה מתקדמת ביותר אותו פיתחה גוגל ואשר בעזרתו ניתן להתעלם מקישורים אשר נכנסו אל האתר. למעשה, מדובר באלגוריתם מיוחד של גוגל אשר משמש מקדמי אתרים מקצועיים לצורך זיהוי קישורים בעיתיים אשר קושרו בקידום אתרים שלילי, ולהתעלם מהם. חשוב לזכור כי מדובר בכלי רב עוצמה ולכן חשוב מאוד להשתמש בו בזהירות רבה, וזאת רק לאחר שנמצאו כל הקישורים הבעייתיים אשר הובילו להורדה של האתר בדירוג כתוצאה מקידום אתרים שלילי.
  • כתיבת תוכן איכותי – תוכן איכותי אשר מתפרסם באתר גורם לכך שהגולשים יישארו זמן רב יותר, וכתוצאה ישירה מכך גם יקבל דירוג גבוהה מגוגל.
  • פנייה לגוגל – במידה ואתם יודעים מי הוא בעל העסק אשר רוצה להוריד אתכם בדירוג, ניתן לפנות לגוגל אך מדובר לרוב בפעולה לא אפקטיבית וזאת משום שיש צורך בהבאה של ראיות התומכות בטענות שלכם.

ישנן פעולות נוספות אשר יש לנקוט, אך כאמור הן חייבות להתבצע רק ע"י איש מקצוע המתמחה בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *