בעבר, כחלק מהחובות של אדם בעל עסק עצמאי, היה צריך בעל עסק להסתובב פיזית עם פנקס חשבוניות, ולהוציא לכל לקוח חשבונית.

כיום, קיימות באינטרנט מגוון של חברות המציעות שירותי הנפקת חשבונית דיגיטלית.

במאמר הבא לציין את ההיתרונות והחסרונות של החשבונית הדיגיטלית או בשמה השני "חשבונית ירוקה", ונפרט על תהליך המעבר מחשבוניות רגיליות לדיגיטליות.

 

הליך המעבר לחשבונית דיגיטלית

המעבר מפנקס חשבוניות פיזי ומוחשי להנפקת חשבוניות בצורה דיגיטלית הוא מעבר קל ופשוט מאוד. ראשית, עליכם לבחור חברה שמציעה תוכנת הנפקה של חשבוניות דיגיטליות. לאחר מכן, חשוב לבדוק שיש ברשותה אישור ממס הכנסה על מתן השירות. מכאן התהליך פשוט ולוקח כמה דקות ספורות.
עוד דבר שחשוב מאוד לבדוק (וניתן לבדוק אותו רק לאחר ההרשמה לאתר המספק את השירות) היא שתוקף החשבונית הדיגיטלית היא מתוקף החוק. כלומר, שמצוין שהחתימה האלקטרונית זהה בתוקפה המשפטי וחתימה הפיזית על גבי הנייר.

 

יתרונות החשבונית הדיגיטלית

1. היתרון הראשון שנציין הוא שהחשבונית הדיגיטלית חוסכת ממך את המאמץ ללכת פיזית לרכוש את פנקס החשבוניות. אפשר לעשות את זה מכל מקום היישר מהנייד וללא צורך בריצות ובזבוז זמן מיותר.
2. יצירת עותק של החשבונית הדיגיטלית ושליחתה באפליקציית הווצאפ או למייל בלחיצת כפתור. נוח, מהיר וקל.
3. חשבונית דיגיטלית יוצאת סדר וארגון. גם אצל הלקוח, קורה המון פעמים שהנייר של הקבלה נאבד, נזרק, מטושטש או לא ברור. לחשבונית הדיגיטלית לא יכול לקרות כלום אלא להימחק, ואפשר לשחזר אותה בהיסטוריה של פנקסי החשבוניות הוירטואליים שלכם.
4. היתרון האחרון הוא דיי ברור מאליו ובכל זאת חשוב וראוי לציינו. החשבונית הדיגיטלית – או בשמה השני "חשבונית ירוקה": היא ידידותית לסביבה. היא מצמצמת ייצור ובזבוז של נייר ועוזרת לנו לשמור על האיכות הסביבה.

 

חסרונות החשבונית הדיגיטלית

1. החיסרון הראשון שמצאנו במעבר מחשבונית נייר לחשבונית דיגיטלית הוא הקושי בשינויים אצל כמה מהלקוחות. הכוונה היא ללקוחות שמתעקשים לקבל חשבונית מנייר (אולד פאשן), ולכן יוצרים מבוכה ובלבול. הדרך הטובה ביותר להתגבר על הפער הוא להדפיס להם את החשבונית ולהסביר להם על השירות.
2. כמובן שכמו בכל שירות המתרחש במרחב הדיגיטלי, ישנם סיכויים לתקלות טכניות כאלו ואחרות. לכן תחילה יש לוודא כי לחברה שבחרתם יש שרות לקוחות זמין ואמין שיוכל לתת מענה אם קרתה תקלה\ נתקלתם בפער\ הלקוח חדש שלכם רוצה לברר על החשבוניות או תוקפן המשפטי.

 

כמה עולה חשבונית דיגיטלית

פנקס חשבוניות נייר עולה בממוצע בין 20-30 ₪ לפנקס. ברוב החברות שהמציעות שירות הנפקת חשבוניות דיגיטליות המחיר הממוצע יהיה בין 10 ל20 ₪ על 50 מסמכים לתקופה של חודש.
200 מסמכים יגיעו לסכום של בין 40 ל 60 ₪ לתקופה של חודש ימים בלבד.

 

דף אינטרנטי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *