כל בעל עסק יודע שהוא  צריך לשווק את המותג שלו, כדי להביא את הרעיונות שלו אל קהל היעד, ללא שיווק, הקהל לא ידע על קיומו או לא ידע איך להגיע אליו. בעבר השיווק היה נחלתם של המותגים הגדולים בעלי התקציב, השיווק בכלים המסורתיים, פרסומות בטלוויזיה, ברדיו ובשלטי החוצות עולים כמות עצומה של כסף. אך כיום, בעידן הדיגיטלי, גם עסקים יכולים לשווק את עצמם, בלי לשבור את כל החסכונות שלהם, באמצעות שיווק באינטרנט.

 

יתרונות שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים

 

פילוח קהל יעד

אחד היתרונות העיקריים של שיווק באינטרנט באופן כללי הוא היכולת לפלח את קהל היעד לפי קטגוריות מגוונות, זה יכול להיות גיל, מין, מיקום גיאוגרפי, תחומי עניין של הגולשים, מילות חיפוש ועוד. המשווק יכול לבחור בפלטפורמה בה הוא משתמש את הפילוח אותו הוא רוצה. זה יתרון גדול לעסקים קטנים כיוון שלרוב המוצר שלהם אינו פונה לקהל יעד מאוד גדול ומגוון כמו המותגים הגדולים.

 

עלויות

פרסום הוא חלק בלתי נפרד מהעסק, וזה יכול לגרום לעלויות מאוד גדולות, אך השיווק דרך הפלטפורמות הדיגיטליות השונות הוא זול משמעותי מהפרסום בדרכים המסורתיות, וניתן לשחק עם התקציבים והזמנים בהם השיווק באוויר. עם אסטרטגיה שיווקית נכונה ניתן להגיע לאותה כמות של קהל יעד רלוונטי כמו בשלטי חוצות.

 

זמינות

השיווק הדיגיטליתת גורם לזמינות גבוהה מאוד בין הרגע המשתמש נחשף לפרסומת והחליט שהוא רוצה ועד לרכישה עצמה, דבר שמגדיל באופן משמעותי את המכירות, והרווחיות של השיווק הדיגיטלי. בשיווק מסורתי, לקוח יכול לראות פרסומת על שלט חוצות או לשמוע אותה ברדיו, להחליט שהוא מעוניין אך לשכוח מכך לאחר כמה דקות. בדיגיטל, לאחר כמה לחיצות בודדות, והמוצר כבר בדרך אל הלקוח.

 

נתונים

בשיווק הדיגיטלי יש אפשרות לבצע ניתור ומעקב על הנתונים על כל מהלך שיווקי, לראות איזה מהלכים עבדו טוב ואילו פחות ולבצע אופטימיזציה, לדייק את השעות שעבדו יותר, את פילוח קהל יעד שעבד יותר, עוד.יכולת הניתור והלמידה בשיווק באינטרנט הרבה יותר גבוהה.

 

זמנים מהירים

ניתן להחליט להרים קמפיין ותוך שעה לסיים להעלות אותו לאוויר, ניתן לערוך אותו במהירות ומידה ויש טעויות, תקלות, רמיזה פוליטית או שובינסטית שלא נתפסה קודם לכן ועוד. ניתן להגיב למתחרים בזמני תגובה מהירים.. לעומתת זאת, בפרסומות בטלוויזיה ובעיתונות, לוקח המון זמן להפיק ואין אפשרות לבצע שינויים.

יתרונותיו הרבים של השיווק באינטרנט גורמים לבעלי עסקים רבים להשקיע בו, הוא עוזר לעסקים רבים להגיע אל קהלי היעד שלהם בצורה המדוייקת ביותר, דבר שמגדיל את המכירות של המותג, מעלה את המיידיות, הזמינות והנגישות של המותג, דבר שיוצר חווית משתמש גדולה יותר וגם מגדיל את ההמרות, והמחיר נמוך משמעותית מהשיווק המסורתי.

שיווק באינטרנט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *