עיצוב לוגו הוא שלב הכרחי בתהליך מיתוג עסקי של כל עסק וחברה. מעבר לשפה העיצובית של הלוגו וקישורו לערכי החברה בהתאם לתדמית המבוקשת לו, לוגו חייב להיות בעל מאפיינים טכניים מדויקים. מאפיינים אלה מאפשרים להשתמש בלוגו בכל גודל, אמצעי מדיה וקונסטלציה עיצובית, מבלי לפגום באיכותו ובזכירותו.
לכן, מומלץ מאוד להכיר את עולם המושגים הקשורים לעיצוב לוגו, רגע לפני שניגשים לבחור סטודיו לעיצוב גרפי המתאים למשימה.

מהו וקטור?

וקטורים הם נקודות, קווים ומשטחי צבע שמייצר המחשב לפי פקודה תוך שימוש בחישובים מתמטיים שיוצרים צורה. בגרפיקה וקטורית, הקו יישאר חלק ללא תלות בגודלו. המחשב ימשיך לייצר לפיי ההוראות שניתנו לו, ולכן איכות הצורה תמיד תישמר בכל גודל או תצורה.

לוגו בפורמט וקטורי הוא בעל קווים מדויקים וחדים בניגוד ללוגו המעוצב בפוטושופ. תכונה זו מאפשרת להגדיל ולהקטין את הלוגו או מרכיבים בתוכו (למשל טקסט מעל או מתחת ללוגו) מבלי לפגום באיכותו, ולהתאים אותו לכל פלטפורמה – פיזית או דיגיטלית.

בניגוד ללוגו וקטורי, קיים גם לוגו בפורמט פיקסלי, וזהו לוגו המעוצב בתוכנת פוטושופ.
פיקסלים הן יחידות מידע גרפיות במחשב, המתארות נקודות בתמונה דיגיטלית. כל תמונה שאנו רואים עשויה ממאות אלפי עד עשרות מיליוני פיקסלים, וכמות הפיקסלים בתמונה היא הרזולוציה של אותה תמונה. ככל שלתמונה יש רזולוציה גבוהה יותר, כך האיכות שלה עולה מפני שיש בה יותר פרטים וצבעים מורכבים יותר. למרות זאת, ככל שנגדיל את התמונה, כך נבחין יותר בקלות בפיקסלים ואיכות התמונה תיפגע.

בחירה של לוגו

דוגמה לתמונה רגילה אותה התמונה מוגדלת ו"מפוקסלת"

איך מעצבים לוגו בפורמט וקטורי?

כדי לעצב לוגו בפורמט וקטורי נדרשות תוכנות התומכות בגרפיקה וקטורית, כמו Illustrator או Freehand. התוכנות האלה יוצרות איורים מצורות בסיסיות אותן המחשב מסוגל לעבד בקלות (נקודות, קווים, אליפסות וקשתות) והתיאור של כל מרכיבי התמונה נשמר בזיכרון המחשב.

כאשר אנו רוצים להציג תמונה על המסך או להדפיס אותה, המחשב מבצע באמצעות התוכנה תהליך "רינדור", כלומר יוצר פלטפורמה ברזולוציה הנדרשת מתוך האיור הוקטורי הנקראת תמונת מפת סיביות (Bitmap), ובעצם מתרגם אותה לפיקסלים.

בנוסף, כאשר מדובר באיורים פשוטים יחסית, הייצוג הוקטורי תופס פחות שטח אחסון לעומת מפת סיביות, ואפשר להריץ אותו כמעט על כל מחשב.

בקיצור, אם אתם מחפשים סטודיו לצורך עיצוב לוגו ומיתוג עסקי, הקפידו לוודא כי הלוגו שלכם יעוצב בפורמט וקטורי תוך שימוש בתוכנות מתאימות ועדכניות. כמו כן, שימו לב כי הסטודיו כולל בתוכו צוות מקצועי ומנוסה השולט היטב בכל כלי גרפי ומסוגל להעמיד לרשותכם לוגו וקטורי אשר יכול להתאים לכל פלטפורמה.

רוצים גם אתם עיצוב לוגו כמו של הגדולים?

המעצבים הגרפיים של המיזם האינטרנטי Interload  מגיעים עם שנים של ניסיון בעיצוב גרפי וידע עשיר בעיצוב לוגו מותאם לעסק שלכם. הבחירה בInterload תבטיח לכם תוצאה איכותית ומקצועית, כך שהלוגו של העסק שלכם ימשוך את הקהל הנכון ביותר עבורכם. לפרטים נוספים, היכנסו לאתר https://www.interload.co.il וצרו קשר עוד היום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *