דרך ארוכה עברה המרכזייה במאת השנים האחרונות – החל בשנים בהן תפקידה של המרכזייה היה לחבר בין שני משתמשים הרוצים לשוחח אחד עם השני, ועד לימינו אנו שהמרכזייה מספקת תקשורת וחיבור במגוון ערוצים לאלפי משתמשים בו זמנית. במאמר זה נבחן את המושג "מרכזייה בענן" – מהי מרכזייה בענן, מהם יתרונותיה ולאילו בתי עסק היא עשויה להתאים.

 

מהי "מרכזייה בענן"

"מרכזייה בענן", או "מרכזייה וירטואלית", הינה מערכת תקשורת המחברת בין משתמשים שונים באמצעות אינטרנט בטכנולוגיית ענן. ההבדל המרכזי בין מרכזייה מסוג זה למרכזיות המקובלות בבתי העסק השונים (מרכזיות IP) הינו בכך שהמערכת המחזיקה את המרכזייה (הכוללת את השרתים, כוננים, כבלים וכדו') אינה מצויה במתחם החברה, אלא בענן אינטרנטי מרוחק, המסופק באמצעות חברה חיצונית המספקת שירותי ענן לעסקים.

 

מהם יתרונותיה של מרכזייה בענן?

מרכזייה בענן מכילה מספר יתרונות מובהקים, ונביא להלן את המרכזיים שבהם:

 

א.     חסכון בעלויות התפעול

מרכזיה בענן נשענת על חברה חיצונית המספקת שירותי ענן לעסקים. מכיוון שכך, עלויות התפעול של מערכת המרכזייה אינן נופלות על כתפי העסק, אלא על כתפי החברה המספקת את שירותי הענן. החזקת מערכת אלקטרונית כרוכה בהוצאות קירור, הוצאות בלאי, הקצאת מקום וכדו' – כל הדברים הללו אינם מגיעים לעסק עצמו, אלא לספקית שירותי הענן לעסקים.

 

ב.      הבטחת יציבות

שימוש בשירותי ענן לעסקים מבטיח יציבות, היות והמערכת אינה מושפעת מהפסקות חשמל או תקלות מקומיות. חברות המספקות שירותי ענן מחזיקות גנרטורים ואמצעי חירום נוספים, על מנת להבטיח כי שירותי הענן יהיו נגישים לעסקים באופן רציף ללא תקלות.

 

ג.      דינאמיות

בשונה ממרכזיית IP בהן החלפת קווים או ממשק דורשים שינויים פיזיים בכבלים, שרתים וכוננים, במרכזיית ענן השינוי נעשה באופן מקוון, דבר המקל מאד על הדינאמיות של המערכת, ומאפשר לבעל העסק להתאים את המערכת לצרכים המדויקים שלו. מצב זה מאפשר מודולריות בבחירת המערכת – קרי, עסק הפועל במשך מספר חודשים בשנה יכול לצרוך את שירותי הענן לעסק שלו לתקופה זו בלבד.

 

ד.      עבודה מרחוק

השחרור מעבודה באמצעות מודם פיזי מאפשר לעסק לעבוד מכל מקום באמצעות חיבור אינטרנטי ללא קשר למרחק או למיקום העובד. מגפת הקורונה הגבירה מאד את הצורך בעבודה מהבית, והשימוש במרכזיית ענן מאפשר לעסק לפעול באופן רציף במיקומים משתנים.

 

ה.      חסכון בטכנאים פרטיים

עסקים קטנים אינם מסוגלים להחזיק בצוות טכנאים פרטי, ואינם יכולים להתמודד עם תקלות באופן פנימי. השימוש במרכזיית ענן מאפשר לעסקים הקטנים להסתמך על שירותיהן של חברות גדולות להבטחת יציבות המערכת.

 

ו.       אבטחת מידע מוגברת

היכולת של עסקים קטנים להתגונן כנגד מתקפות סייבר הינה מוגבלת היות והם אינם מחזיקים בשירותי תכנות מתקדמים. חברות המספקות שירותי ענן לעסקים קטנים מציעים חבילות הכוללות שירותי אבטחת מידע ומבטיחים כי המידע יהיה מוצפן ושמור, ללא אפשרויות ריגול או פריצה.

מהי מרכזייה בענן - ואיך היא משפיעה על העסק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *