קרקעית הבורסה רצופה עצמותיהן של מניות כאלו ואחרות אשר כוכבן דרך בעבר, רק בכדי להישרף אל מול עיניהן הנוגות של המשקיעים, אשר תלו בהם תקוות רבות לנסיקה ונאלצו להישאר ללא חלק נכבד מכספם.

לעומת זאת, ישנן מניות כיום אשר לעתים לא נתפס כיצד אדם אשר נמצא בקו השפיות בחר שלא להשקיע בהן, כשעוד היו בחיתוליהן ובעלויות הנפקה מזעריות. עם כי מניות אלו הינן לרוב מיעוט, נדמה כי משקיעים רבים שמים פעמיהם עבור מציאתן.

לאחרונה עלתה לכותרות בכל פורטל פיננסי באשר הוא מניית טסלה, אשר בפרק זמן שנדמה כי הוא טוב מדי בכדי להיות אמיתי, נכון לכתיבת שורות אלו – שנה אחת, עלתה בלא פחות מ370%, כאשר הגרף מסרב לדעוך. לפיכך במאמר הקרוב נדון בשאלה האם מדובר במניה אשר עתידה לשבור לבבות, או שמא דווקא לפצות את האמיצים?

 

מנית חלוצים בשוק חלוצי

טסלה אינה מניה רגילה בשל העובדה כי בראשה עומד אילון מאסק, האיש אשר נדמה כי אין מספיק סופרלטיבים בשפה העברית ושפת התכנות יחדיו בכדי לתאר את פועלו. ובהתאם, מאסק זיהה ממזמן את הפוטנציאל כמו גם הכיוון אשר אליו צועד העולם בצעדי ענק, רכבים אוטונומיים.

במידה וטרם שמעתם את הבשורה אשר הפכה לשיחת היום במגזר הפיננסי, נדמה כי כיום הדרך לרכב אשר נוסע בזכות עצמו ומשוחח עם דומיו על הכביש קרובה מאי פעם.

כמה קרובה? מספיק בשביל להציב מניות דומות לטסלה, אשר עוסקות בעניין הרכבים האוטונומיים (אשר סין וארצות הברית מתחרות על הבכורה בו במידה רבה) בשווי שוק אשר מוערך בעשרות רבות של מיליארדי דולרים. טסלה במקרה שתהיתם, הוערכה בספטמבר 2020 בשווי של 460 מיליארד דולר. בערך פי 3.5 מתקציב מדינת ישראל לשנת 2019.

 

 מתי האם וכיצד ישולבו מכוניות אוטונומיות?

לבסוף, מוצלח ככל שיהיה אילון מאסק ומהפכנית ככל שתהיה טסלה, שאלות רבות מרחפות מעל מה שנדמה כפיתוח הטכנולוגי הגדול ביותר לאחר המצאת הסמרטפון אשר שינתה את חיינו ללא היכר. אחת השאלות אשר נשאלת היא מידת הרגולציה והיד החופשית אשר תינתן לרכבים אוטונומיים שכאלו לפעול, אשר כניסתן לשוק עלולה להתלוות בקשיים אשר עלולים במידה רבה להפוך את ההשקעה בה למסורבלת. סרבול אשר מתבטא באופן ישיר בתנודיותה של מניה, אשר די בו בכדי להשקיע פלח נכבד מן המשקיעים.

 

לסיכום

היות ובשוק ההון מעטים עד לא קיימים יחידי הסגולה אשר יכולים בוודאות כלשהי לקבוע את עתידה של מניה אשר תהיה, לא נכון ולא הוגן להתנבא אודות עתידה של טסלה. עם זאת, ניתן לומר במידה רבה כי שוק הרכבים האוטונומי מהווה בשורה טכנולוגית אשר מממשת לבוא. סימני בואה ניכרים בכל מדד מניות אשר עוסק בתחומי טכנולוגיה או חדשנות, כמו גם אנליסטים אשר מייעדים לה גדולות, אם כי ניסיון העבר מראה שלעתים בנושאים אלו, ייתכן עשן בלי אש.

אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו – עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.

 

טסלה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *