בין אם חשבתם להתמקצע בקידום אתרים ובין אם לקבל ידע בתור חובבנים, חשוב שתכירו מושגי יסוד של קידום אתרים אורגני השונה מאוד מקידום ממומן. כאן הבאנו לכם על קצה המזלג טעימה ממושגי היסוד.

 

SEO / קידום אורגני

SEO פירושו Search Engine Optimization, כלומר, אופטימיזציה של מנוע חיפוש. בעברית קוראים לזה קידום אורגני. זהו הקידום הטבעי ביותר שנעשה על ידי מקדם האתר בזכות פעולות שיגרמו לאתר לדירוג אופטימלי במנוע החיפוש של גוגל. בגוגל קבעו פרמטרים אילו אתרים יופיעו בעמודי החיפוש הראשונים ואילו באחרונים. בגדול, ככל שהאתר יותר רלוונטי וינקטו בו פעולות SEO, כך גוגל ידרג אותו יותר גבוה בתנאי שמדובר על פעולות טבעיות.

 

אופטימיזציה

זהו התהליך שמייצר את האופטימליות של האתר באמצעות מילות מפתח חזקות, ביטויים ארוכי או קצרי זנב רלוונטיים, קישורים חיצוניים ופנימיים, מהירות העלייה של האתר, תגיות, ארגון ועיצוב האתר, התכנים שנמצאים בו ועוד.

 

כתיבת תוכן

זהו אחד השירותים שנותן מקדם האתרים כחלק מהאופטימיזציה של האתר. כלומר, עיבוי האתר בתכנים. מדובר על מאמרים הנכתבים בשפה וברמה גבוהה בכל תחום על פי הנחיות המותאמות לאתר המדובר. למשל, פיזור של מילות מפתח רלוונטיות במאמר או הכנסת קישורים. המטרה של התכנים היא לגרום לגולשים להתעניינות ולהעניק להם מענה, דבר שגוגל מזהה כקידום איכותי ומדרג גבוה במנוע החיפוש. לרכישת תוכן אונליין מומלץ לפנות למקדם אתרים אמין ולקבל שירות ממומחים.

 

מחקר או ניתוח מתחרים

פעולת אופטימיזציה נוספת היא Competitors Research או Competitors Analysis. המחקר שם דגש על רמת התחרות בין אתרים מאותו התחום והניתוח יסייע לאתר שלנו להתקדם. כלומר, המטרה היא להשיג תוצאות דירוג גבוהות במנוע החיפוש לא פחות מהמתחרים ואף לעקוף אותם בדירוג ולהיות במקום הראשון.

 

מילות מפתח

אלו מילים או ביטויים אותם הגולשים רושמים בשורת החיפוש של גוגל כדי למצוא שירותים, מוצרים ומידע. כאשר משתמשים במילות מפתח חזקות ואיכותיות לאחר שהבנו במה המתחרים שלנו משתמשים, ניתן לקדם את הדירוג בגוגל. הקידום נעשה באמצעות שילוב מילות המפתח בתכנים בהתאם לצפיפות יחסית.

 

Keyword Density צפיפות מילות מפתח

בקידום אתרים צריך לשמור לא להכניס יותר מדי מילות מפתח לתוכן או עמוד אחד כיוון שמנוע החיפוש מדיח אתרים למקומות האחרונים אם הקידום נראה מלאכותי ולא מתאים לשאר התוכן. פונקציה זו באה לידי ביטוי גם כאשר אין קשר בין מילות המפתח לטקסט. הכמות של מילות המפתח היא פחות קריטית מהאיכות שלהן והדרך הטבעית בה הן מוכנסות לתוכן.

 

קישורים

קישור או לינק הוא למעשה כתובת הנכתבת באמצעות אנקור או באופן טבעי ומפנה את הגולש לאתר מסוים. בקידום אתרים משתמשים בקישורים פנימיים וחיצוניים לצורך קבלת דירוג גבוה. לרוב משתמשים בהם כדי לחזק עמודים חלשים באתר.

מסך

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *