בעידן הטכנולוגי של היום, כל אחד יכול להקליט שיחה ללא כל בעיה.

אם שיחה זו נועדה לשמש אתכם כעדות בבית משפט, תצטרכו לשם כך, לרכוש את שירותיה של חברת תמלול הקלטות.

מהו תמלול ואיך מגישים הקלטה כראיה לבית המשפט? זאת ועוד במאמר הבא.

 

הקדמה

אם הנכם תובעים או נתבעים, וברשותכם הקלטה, תוכלו להגישה לבית משפט על מנת להשתמש בה להוכחת צדקתכם, וכן על מנת לשקף את הלך הדברים כפי שהתרחשו במציאות. כדי להגיש הקלטה כראיה לבית משפט, על מנת להקל על השימוש בה, בית המשפט דורש הימצאות תמלול של ההקלטה. לשם כך כאמור, תצטרכו לרכוש את שירותיה של חברת תמלול.

 

שירותי תמלול הקלטות

תמלול הקלטה הינה פעולה של המרת קובץ שמע לידי מסמך כתוב. ישנם שלל שימושים בגינם מתמללים הקלטות, לרבות תמלול אקדמאי, רפואי, עסקי ועוד, אך במאמר זה, אנו נעסוק בתמלול משפטי.

 

האם זה קביל?

במדינת ישראל, חוק האזנות הסתר, הוא שקובע האם ההקלטה קבילה בבית המשפט. לפי חוק זה, על אחד מהצדדים הנוכחים בעת ההקלטה לדעת על קיום ההקלטה. למעשה, על אדם אשר מקליט להיות נוכח בעת ההקלטה, על מנת שזו תהא קבילה בבית המשפט.

 

הגשת תמלול לבית משפט – איך עושים זאת?

בעת הגשת תמלול לבית משפט, עלינו לעמוד במספר סעיפים. ראשית, על התמלול המוגש להיות מקצועי, הכולל את תמלול ההקלטה במלואה. התמלול יעשה על ידי חברת תמלול מקצועית ואמינה, המוכרת לבתי המשפט. שנית, אל התמלול תצורף חוות דעת של מומחה. לבסוף, התמלול וחוות הדעת, יוגשו לצד ההקלטה המקורית.

אי עמידה בסעיפים אלו, וכן בחוק האזנות הסתר כאמור, אינה תאפשר את קבלת ההקלטה כראייה.

 

תמלול חלקי

כאמור, על תמלול ההקלטה המוגש, להיות מלא. השמטת פרטים מן ההקלטה, או תמלול חסר של ההקלטה הכולל רק את החלקים הרלוונטיים לתביעה, אינו קביל בבית המשפט. הגשת תמלול חלקי ייחשב כעבירה על החוק ושיבוש ראיות. הדבר עשוי לפגוע בתדמיתכם, וכן בסיכוייכם בבית המשפט.

 

ראייה מנצחת בכל משפט

הקלטת שיחה, נחשבת לראייה מנצחת, זאת מפני שהיא כמעט ואינה ניתנת להפרכה. הגשת הקלטה לבית משפט, בליווי תמלול ההקלטה, וכן חוות דעת של מומחה, מהווה כלי עזר מוחץ בהליך התביעה. ההקלטה יכולה לסייע בהפרכת טענות הצד השני, וכן לסייע לפגום באמינותו.

בנוסף, כאשר הקלטה מתרחשת ללא ידיעת הצד השני, הוא מתבטא בחופשיות. דרך כך, אנו יכולים לשקף בבית המשפט את המציאות כפי שהיא, ולשקף במדויק את רוח הדברים.

 

חברת תמלול

לבחירת חברת התמלול בה תעזרו חשיבות רבה, שכן הימצאות הקלטה ותמלול, יכולה להשפיע רבות על מהלך התביעה, ולעיתים, אף להכריע אותה. הבחירה בחברת תמלול מקצועית ובעלת ניסיון בתחום, היא הבחירה הנכונה.

 

אנשי משפט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *