באם הנכם עוברים טיפול רפואי כזה או אחר, ועדה רפואית או שמא מעניקים טיפול רפואי וחוות דעת, לא פעם, דברים עשויים ללכת לא כמתוכנן.

בשל כך, ישנה חשיבות רבה להקליט את מהלך ההליך הרפואי, זאת לשם הגשתו לבית משפט או לגורמים גבוהים נוספים.

למי הדבר חשוב ואיך מגישים את ההקלטה לבית המשפט? בואו נתחיל.

 

קצת רקע – מהו תמלול?

תמלול הקלטות הינה פעולה המעלה על הכתב, הקלטות ושיחות שונות, זאת לשם הגשת החומר באופן כתוב. מלאכת התמלול אינה פשוטה כפי שהיא נשמעת, ומצריכה דיו רב, מיומנות, דיסקרטיות\ ניסיון, וכן עמידה בזמנים. על מנת שיתקבל תמלול איכותי ומקצועי, מומלץ לפנות לחברת תמלול מוכרת וידועה בתחום.

 

מתי צריך את שירותי התמלול?

באופן כללי, שירותי התמלול נצרכים כאשר עלינו להגיש חומר, או שמא עלינו להשתמש בעצמנו בחומרים כתובים. התמלול נעשה לשם שימושים רבים להלן כמה מהם:

  1. תמלול משפטי – משמש לרוב עורכי דין, חוקרים, שופטים, וכן נותני עדות בבית משפט.
  2. תמלול עסקי – נועד לשם תיעוד ישיבות ופגישות עסקיות למיניהן.
  3. אקדמאי ועיתונאי – ראיונות, מחקרים, הרצאות, כתוביות.
  4. תמלול רפואי – משמש עזר הן לרופאים וצוותי הרפואה, והן למטופלים. נועד לתעד מהלך טיפול רפואי, דיון רפואי, חוות דעת וכן ועדות רפואיות, בהם נעסוק במאמר הבא.

 

תמלול רפואי – שני צדדים למטבע

כיום אנו נתקלים פעמים רבות במצבים של רשלנות רפואית, בו אחד הצדדים, אינו לוקח אחריות על מעשיו השגויים. כאשר קיימת הקלטה ותיעוד של המצב, ניתן בקלות להראות את המציאות ופני הדברים, כפי שהתרחשו, ולהגיש תביעה. הימצאות ההקלטה והתמלול יסייעו רבות להוכיח את עמדתו של הצד התובע.

 

הצד המטפל

לתמלול הרפואי חשיבות רבה, במיוחד כאשר עולה הצורך להוכחת מצב בריאותי נתון או בעת תביעה, הן מצד הנתבע והן מצד התובע בבית המשפט. באם רופא או צוות רפואי, העניק חוות דעת רפואית, טיפול רפואי או המלצות בוועדה, תיעוד הדברים יעניק לרופא ולצוות הגנה מפני תביעה, ויסייע להם להוכיח את צדקתם.

 

הצד המטופל

גם מצד המטופלים, ישנה חשיבות רבה להימצאות תמלול רפואי. מטופל אשר חווה מקרה של רשלנות רפאית, אשר בעקבותיה הוחמר מצבו, יפנה לתביעה. אנו מדברים על תביעה מול הרופא, המקום המטפל ואף מול גורמים גבוהים יותר. כאשר בידיו של המטופל הקלטות, וכן תמלול שלהן, יוכל זה להוכיח את הרשלנות שהתרחשה ולתבוע בגין הנזקים שנגרמו לו.

 

הגשת תמלול לבית משפט

באם ברצונכם להגיש תביעה, או שמא הגנה מפני תביעה, וברשותכם הקלטה, עליכם לתמלל את ההקלטה, טרם ההגשה לבית המשפט. על מנת שזו תתקבל כראיה, ותהא קבילה בבית המשפט, עליכם לעמוד במספר פרמטרים.

תחילה, על ההקלטה לעמוד בחוק האזנת הסתר. שנית, את התמלול צריכה לבצע חברה מקצועית, המוכרת לבתי המשפט, זאת בשל חשיבותה של האמינות בהגשת התמלול. יתרה מכך, התמלול יוגש בצירוף חוות דעת של מומחה, וכן בצירוף ההקלטה המקורית במלואה.

 

ציוד משפטי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *