העידן המודרני מציב בפני בעלי עסקים שמעוניינים לפרסם את עצמם, מגוון רחב של כלים ומדיות דיגיטליות לקידום העסק. בחרנו שתיים מן הפלטפורמות המרכזיות, והחלטנו להסביר אחת ולתמיד מתי כדאי לעשות שימוש בכל אחת מהן.

אתם מתעוררים בוקר אחד, לוגמים מכוס הקפה המהביל שהכנתם לעצמכם, מתארגנים ויוצאים לעוד יום עבודה עמוס ומתיש. רגע לפני שאתם עולים לרכב, אתם מבחינים שהיום שלכם יתחיל בצורה עוד פחות טובה מזאת שחשבתם: תקר בגלגל האחורי.

אחרי שאתם עמלים על החלפת הגלגל בגלגל הרזרבי, אתם נפנים למצוא פנצ'ריה קרובה. באיזו פלטפורמה תעשו זאת? מאוד סביר יהיה להניח שתפתחו את מנוע החיפוש של גוגל ותקלידו את הביטוי פנצ'ריה. מדוע? משום שגוגל הוא מנוע אשר מאפשר לקשר בני אדם לעסקים בתצורה "משיכה" – כלומר, לבקשת הלקוחות הפוטנציאליים עצמם. פרסום בגוגל יכול לאפשר לבעלי עסקים למצוא את הלקוחות כאשר הלקוחות עצמם מחפשים שירות או מוצר, ולעיתים אף בדחיפות.

אייקון

ובכן, סיימתם לטפל בתקר ואז, בדרככם לעבודה, אתם צופים במודעה המוצגת לכם ברשת החברתית פייסבוק. במודעה מוצגת לכם שרשרת חרוזים מעוצבת, ואתם נזכרים שבאמת, איך לא חשבתם על כך, בשבוע הבא חל יום הנישואין שלכם, ואתם לא רוצים לחזור על הטעות שביצעתם בשנה שעברה ולשכוח את המתנה.

הפרסום בפייסבוק יכול לאפשר לבעלי עסקים להגיע אל קהל יעד ממוקד ומפולח, במקרים שבהם הוא לאו דווקא חיפש אותם באופן אקטיבי.

אם כך, נעמוד כעת על היתרונות המרכזיים בפרסום בכל אחת מן המדיות שהזכרנו:

יתרונות של פרסום במנוע החיפוש בגוגל

לפרסום במנוע החיפוש של גוגל מספר יתרונות: לצד העובדה שמדובר בקהל יעד בשל יותר, שמחפש מיוזמתו את המוצר או השירות, הרי שגוגל יכולה לאפשר לעסקים לפרסם את עצמם מקומית. כאשר בעלי הרכב עם התקר בגלגל מחפש פנצ'ריה, הוא יופנה לתיקון הפנצ'ר בכתובת הסמוכה למיקום שבו הוא נמצא.

יתרונות של הפרסום ברשת החברתית של פייסבוק

לפרסום ברשתות חברתיות בכלל ופייסבוק בפרט מספר יתרונות מרכזיים: בעל העסק יכול להגיע גם ללקוחות שלא חיפשו את המוצר או השירות שלו באופן אקטיבי. בעל העסק יכול להגיע לקהל יעד מפולח וממוקד. למשל, קוסמטיקאית מאיזור נתניה יכולה למקד את מודעות הפרסום שלה לקהל יעד של נשים בגיל 30 ומעלה מאיזור נתניה. זאת ועוד, הפרסום בפייסבוק הוא בעל מאפיינים ויראליים: לחיצה על כפתור הלייק, שיתוף, הערה או תיוג, יכולה, למעשה להפוך את הפרסום הממומן לתוכן המופץ ויראלית ואורגנית. כמו כן, פלטפורמת הפרסום הזאת מאפשרת לבעל העסק לחזור ללקוח בשלב מאוחר יותר, ללמוד על המאפיינים שלו, וכן ליצור קהל יעד עתידי לפרסום, אשר מתבסס על מאפיינים רבים של קהל היעד המקורי.

לסיכום

עשו שימוש בקמפיין פרסומי בגוגל לכשתרצו להגיע אל לקוחות בשלים שחיפשו אתכם, ואילו בפייסבוק דווקא במקומות שבהם אתם אלו שרוצים לתת את הצעת הערך ללקוח ראשונים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *