אדריכלים ומעצבים רבים משתמשים במגוון כלים כדי להגיע לתוצאות המדוייקות ביותר. אחת השיטות לעצב ולתכנן בצורה מדויקת היא שימוש בתוכנות מסויימות שמקנות עולם שלם של אפשרויות, שמאפשרות לקבל את התמונה המלאה לגבי הפרוייקט, עוד לפני היציאה למימוש שלו בפועל. שתי תוכנות בולטות במיוחד בתחום הן רוויט ואוטוקואד, ורבים לא יודעים לעמוד על ההבדלים ביניהן ולבחור ביניהן בתבונה. אז מה ההבדל בין רוויט לאוטוקאד? ברוכים הבאים למאמר שיעשה לכם קצת סדר בראש ויעזור לכם להבין מי מהן רלוונטית יותר עבור הצרכים שלכם.

 

אז קודם כל – מה דומה?

אז לפני שנבין מה ההבדל בין רוויט לאוטוקאד, חשוב לדעת שלא בכדי אנשים מתבלבלים ביניהן ולא יודעים במי מהן לבחור. יש כמה נקודות דומות בין שתי התוכנות, אז בואו נבין מהן. אז ראשית, שתיהן מבית היוצר של חברת אוטודסק, שתיהן משמשות לבנייה של מודלים ושתיהן בהחלט מוכרות וטובות בשוק העיצוב והאדריכלות. אך למרות כל אלו, יש גם הבדלים.

 

מה ההבדל בין רוויט לאוטוקאד

אז בואו נתחיל מאוטוקאד. התוכנה היא הראשונה מבין שתי התוכנות שיצאה אל השוק, אי שם בשנת 1982. התוכנה, שהתפתחה עד היום בכמות של 30 גרסאות שונות, היא הנפוצה ביותר בתחום התכנון בעזרת מחשב. באמצעות אוטוקאד אפשר לערוך תכניות בדוד מימד ולאחר מכן להמירן לתלת מימד. בנוסף, אפשר ליצור באמצעותה צורות גיאומטריות בסיסיות שיסייעו ליצירת מודלים יותר מורכבים. היא מאפשרת שימוש ויצירה בקווים מדוייקים מאוד, מיועדת לעבודה גם במחשבי מאק וגם במחשבי ווינדוז, וניתן לעבוד באמצעותה עם קבצים מסוג DWG הנפוצים.

 

ומה נותנת תוכנת רוויט?

תוכנת רוויט, שהגיעה אל חיינו בשנת 1997, שמה יותר דגש על מודלים בתחום הארכיטקטורה מבחינת גופי תאורה, אינסטלציה, מבנים, פריטי אדריכלות ועוד. התכנון באמצעותה מאפשר שימוש נבון ונכון בחומרים, מצביע על התנגשות בין אלמנטים שונים, מאפשר לחשב כמויות וכמובן יכול להמחיש בצורה ויזואלית את המודל של הבניין. לעומת אוטוקאד – מצד אחד היא מיועדת לעבודה אך ורק על מחשבי ווינדוז, ומהצד השני היא מאפשרת שליטה על אלמנטים נוספים שלא קיימים באוטוקאד, אלמנטים כמו הוספה של עננים, כיווני שמש ועוד – שמרחיבים את תמונת התכנון אפילו יותר.

 

איך אפשר ללמוד את התוכנות?

יש תוכנות שאפשר ללמוד באופן עצמאי בבית, אבל כשמדברים על תוכנות כמו רוויט או אוטוקאד מדובר כאן על תוכנות שכמעט מחייבות לימוד מקצועי. קורס רוויט או קורס אוטוקאד הם קורסים שמתקיימים במכללות ובתי ספק מקצועיים ברחבי הארץ, ומאפשרים למידה של כלים שימושיים ביותר בתוכנות הללו.

מי מכם שמתעסק בעיצוב או אדריכלות ולמד את המקצועות הללו בצורה מקצועית על ידי לימודי תואר או תעודה, יהיה זקוק בשלב זה או אחר להכיר את התוכנות ולדעת איך לעבוד איתן, על מנת לאפשר תכנונים מקצועיים בשוק העבודה. בהצלחה!

תכנון פרויקט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *