החלטתם להקים אתר לעסק שלכם, על מנת לקבל יותר חשיפה ולהגיע למגוון קהלים רחב יותר, אין ספק שזאת מחשבה נכונה. אבל ממה מתחילים? התורה שלמה בכתבה אחת.

 

קודם כל, חברה לבניית אתרים כבר בחרתם?

בחירת חברה לבניית אתרים, זה בעצם החלק הראשון בתהליך של הקמת אתר. חשוב לבחור חברה עם נסיון רלוונטי, לדוגמא אם מדובר באתר תדמית, אז להיעזר בחברה שבנתה כמה אתרי תדמית. אם אתם מעוניינים באתר סחר אונליין (אתר מכירות בעצם), חשוב שתבחרו חברה שמבינה ומכירה את התהליך.

בניית אתרים

שלב 1 | האפיון

שלב האפיון הוא הבסיס החשוב ביותר של כל תהליך בניית אתר. כמו לפני שמתחילים בבנייה של מבנה, קודם כל מסרטטים אותו על הנייר, מבינים מה נדרש על מנת להגיע לתוצאה המדויקת, מתכננים איך תיראה כל דירה ובכל דירה, איך יראה כל חדר. חושבים על הכל לפרטי פרטים.

תהליך האפיון הוא בעצם תהליך התכנון המקדים, ממש כמו שבונים בניין. מחליטים מה יהיה המבנה של עמוד הבית, איפה יהיה הבאנר הראשי, איפה התפריט ואיפה הלוגו, מחליטים מה יהיו העמודים הפנימיים של האתר, או בקיצור מה יהיה המבנה.

 

שלב 2 | העיצוב והטקסטים

אחרי שסיימנו את שלב האפיון והחלטנו על המתווה הכללי של האתר, בשלב השני ניצוק עיצובים  וטקסטים על המבנה הזה. חשוב לזכור, כי בכל אתר יש שטחי נדל"ן שונים, יש כאלו שיותר גולשים מגיעים אליהם ויש כאלו שפחות. לדוגמא, הבאנר הראשי בעמוד הבית הוא שטח הנדל"ן החשוב ביותר באתר, כי הוא הבולט ביותר וכמעט כל גולש יפגוש בו.

 

שלב 3 | חווית משתמש

UI\UX זה בעצם חווית המשתמש באתר. חווית המשתמש מורכבת ממשתנים רבים, בין היתר איפה למקם כפתורים, לאיזה כיוון לדפדף, איך יראה טופס ליד, או במילים אחרות, מה יהפוך את האתר לנוח יותר וידידותי יותר למשתמש, על מנת שהוא ישאר בו ויבצע את הפועולות שאני רוצה.

בניית אתרים

שלב 4 | הפיתוח

זה השלב שמקימים לתחייה את כל מה שעשינו עד עכשיו. שלב הפיתוח הוא השלב הארוך ביותר והיקר ביותר, הוא השלב שבעצם הופך את כל הדבר הזה ממצגות אקסל ותמונות, לכדי אתר איכותי וידידותי למשתמש.

 

שלב 5 | QA

בדיקת איכות האתר ואיכות הפיתוח היא בעצם חלק משמעותי לא פחות. חשוב שתגלשו באתר ותחפשו מה מפריע לכם, מה לדעתכם חוויה לא טובה ומה עלול לגרום ללקוח לנטוש? זה יכול להיות פופ-אפ שכפתור היציאה שלו לא בולט, לינק שבור, או אפילו שגיאות כתיב.

 

לסיכום

כל עסק היום צריך אתר, שיוכל לעזור בשיווק, הגעה ללקוחות חדשים, תדמית ועוד. בניית אתר יכולה להיראות מהצד כתהליך מורכב, בכולל שלבים רבים, אבל ברגע שמבינים את ההגיון ובוחרים את החברה הנכונה לבניית אתרים, הוא הופך לפשוט.

בניית אתרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *