עבור חולי סרטן מספיק הקושי עם ההתמודדות של המחלה כך שכל הנושאים הבירוקרטיים יכולים להוות קושי נוסף עליהם. חולי סרטן או אנשים המחלימים מסרטן דכאים לקבל פטור ממס הכנסה וזאת דרך טופס דיגיטלי באינטרנט  על ידי מיזם הנקרא "גל ירוק" ו "חלאסרטן".

לטוב יש לצרף את הפרוטוקול של הוועדה הרפואית אשר קבעה עבורכם את אחוזי הנכות כאשר הטופס יגיע אוטומטית אל סניף מס ההכנסה אליו אתם משויכים. בתוך עשרה ימים מרגע השליחה תתקבל תשובה בדבר הזכאות לפטור.

 

מתי קיימת זכאות לפטור ממס הכנסה לחולי סרטן?

חולים במחלת הסרטן עוברים טיפולים שונים שבמקרים רבים משפיעים על התפקוד היום יומי שלהם, בעקבות מצבם הבריאותי ישנם מספר סוגים שונים של פטור ממס הכנסה עקב מחלה שהם זכאים לקבל.

חולי סרטנים הזכאים לפתור יהיו חולים המטופלים בטיפולים אונקולוגיים, חולים שעברו ניתוח להסרת גידול סרטני או חולים הסובלים ממחלה מפושטת הנמצאת בשלב 4. לרוב לאותם חולים יקבעו נכות זמנית בשיעור של 100%, במצב כזה אם הנכות תעלה על תקופה של 185 ימים לחולה תהיה זכאות ממס הכנסה.

 

איך מגישים בקשה לפטור ממס הכנסה מסרטן?

בשלב הראשון בכדי להגיש בקשה לפטור ממס יש תהליך שעל החולה לבצע, עליו לבצע בדיקות דימות וצילומי MRI, US, CT ו PET-CT ומיפוי, כאשר יש בידיכם את כל הצילומים ותוצאות הבדיקה גשו אל פקיד השומה במס ההכנסה וצרפו לבקשה טופס בקשה לוועדה רפואית לקביעת אחוזי נכות לצרכי מס הכנסה (169 א') וטופס לוויתור סודיות (169 ב'), בנוסף יש למלא טופס בקשה לפטור ממס על רקע נכות (1516).

בשלב השני את טופס הפנייה לביטוח לאומי שהפיקה האגודה למלחמה בסרטן יש לתת לרופא המטפל למלא, את התיעוד מהאונקולוג הכוללות פירוט לגבי הבעיות מהם המטופל סובל, אילו ניתוחים הוא עבר ומידע לגבי האשפוזים שלו.

יש לבקש מהאונקולוג תיעוד לגבי מצב המחלה, האם ייתכנו גרורות ומהו תפקודו של המטופל, לכך יש לצרף סיכומי אשפוזים, תיעוד טיפול כימותרפי והקרנות במידה ויש ותוצאות ביופסיה. האישורים על אחוזי הנכות ייקבעו על ידי וועדות של הביטוח הלאומי ומשרדים אחרים ועל הבקשה יש לשלם שובר תשלום על סך 659 ₪.

 

האם חולי סרטן יכולים לקבל פטור רטרואקטיבי ממס הכנסה גם על הכנסות קודמות?

חולי סרטן יכולים לקבל פטור ממס הכנסה מהרגע שבו נקבעה להם דרגת נכות העומדת בקריטריונים לפטור, לכן יש להם את היכולת לקבל החזרי מס רטרואקטיביים. בנוגע לעובדים עצמאיים שהגישו דוחות למס הכנסה ניתן לקבל פטור עד שש שנים מיום הגשת הבקשה לפטור ממס הכנסה ועובדים שכירים וכל מי שלא הגיש דוחות למס הכנסה יכול לקבל פטור עד שלוש שנים מיום הגשת הבקשה לפטור.

סרטן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *