מערכת הפעלה היא רכיב חיוני לכל מחשב, ומהווה תוכנה שתפקידה לנהל את התוכנה במחשב ואת משאבי החומרה. מערכת ההפעלה מספקת בסיס להרצת יישומי ההפעלה. אם אתם מצפים לקבל ביצועים מעולים מהמחשב שלכם, ובמיוחד אם אתם מריצים על גביו תוכנות כבדות שדורשות עוצמתיות כגון משחקים – כדאי לבחור בכובד ראש את מערכת ההפעלה המתאימה ביותר עבורכם. איך לבחור? המשיכו לקרוא.

 

windows server

windows server הינה מערכת ההפעלה הנפוצה ביותר ומחזיקה בכ-90% מנתח השוק העולמי בתחום. מערכת windows מאפשרת עדכוני אבטחה אוטומטיים מה שמביא אותה לעמוד בחזית יכולות האבטחה מבין השרתים המתחרים. לעומת זאת למשל, במערכת לינוקס נדרש מעקב אקטיבי של המשתמש, ויש לבצע אותם באופן ידני ולא אוטומטי. בנוסף, ניתן לומר כי שרתיה יציבים מאוד, דבר המבטיח עבודה חלקה על מערכת ההפעלה.

windows server הינה תוכנה בתשלום שכן מפתחים אותה מתכנתים מקצועיים. למערכת הפעלה זו יתרון גדול על פני המתחרות מבחינת חווית משתמש וקלות השימוש בה. כמו כן, קלות ההתקנה של מערכת הפעלה זו היא מנצחת.

התוכנה מאפשרת תמיכה במספר התוכנות הגדול ביותר, כך שכמעט אין תוכנות שלא ניתן להריץ עליה. כמו כן, היא מאפשרת תאימות לציוד היקף כגון אוזניות, מקלדות וכו', בגמישות רבה. כל הנ"ל מעיד כי זוהי מערכת ההפעלה האידיאלית עבור משתמשים בתוכנות מגוונות וכבדות כגון גיימרים או מעצבים גרפיים.

 

לינוקס

לינוקס היא חברה נוספת מוכרת בשוק מערכות ההפעלה ומספקת ביצועים טובים מאוד. לינוקס הינה תכנת קוד פתוח המפותחת בידי מתכנתים מכל העולם ועל כל השימוש בה חופשי וללא דמי שימוש.

לינוקס הינה מערכת הפעלה מעט מסובכת לשימוש, כאשר המשתמשים בה נדרשים ללמוד מעט על אופן פעילותה על מנת להשתמש בה בנוחות. כפועל יוצא, מערכת זו מותאמת לאנשי מקצוע יותר מאשר למשתמשים פרטיים. כמו כן, לינוקס מאפשר שימוש רב משתמשים – משמע, יותר ממשתמש אחד יכול לפעול על גביה בו זמנית. פונקציה זו ייחודית, ורלוונטית במיוחד עבור ארגונים גדולים.

 

MacOS

מערכת הפעלה זו אשר פותחה בידי חברת אפל, שולטת ביד רמה במחשבי ומוצרי אפל. מערכת הפעלה זו הינה ייחודית מבחינת חווית משתמש ושונה בקריטריונים רבים מתוכנות ההפעלה האחרות המוצעות בשוק. לכן, במידה וטרם התנסיתם במערכת הפעלה זו היא עשויה להראות לכם מעט זרה ומסובכת, אך ניתן להתרגל לכך די מהר.

עם זאת, מערכת ההפעלה של אפל ידועה באבטחה מעולה כיאה למוצר חברת אפל טיפוסי.

 

סיכום

יש כמה חברות המספקות מערכות הפעלה בשוק, אך מספר מצומצם מתוכן זכה להיות בשורה הראשונה, כאשר Windows היא מערכת ההפעלה הנמכרת ביותר – ולא סתם, אלא מערכת ההפעלה הזו רכשה את כבודה באמצעות יתרונות רבים על פני אחרות וכן נאמנותה ויציבותה בתחום, שלא מפסיקה לשאוף לשיפור ולפיתוח.

כוננים

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *