בקלינק,  כמושג, הוא די פשוט. המשמעות היא שמדובר בקישור לאתר שלכם שנמצא באתר אחר. כלומר, הפניה של האתר האחר הזה לאתר שלכם באמצעות קישור.

קונספט פשוט זה הינו רכיב מרכזי באופן שבו האתר שלכם מדורג במנועי החיפוש, ברמה כזו שכל אתר מתחיל שמעוניין להתקדם בדירוג משקיע בבניית לינקים לאתר שלו זמן רב ומשאבים רבים –  כעדות לחשיבות של בקלינקים בדירוג של מנועי החיפוש.

אתר אינטרנט

למה אני צריך בכלל בקלינקים?

נשים שניה את קידום האתרים בצד, ונבין איך האינטרנט עובד.

רשת האינטרנט (World Wide Web) מורכבת מאוסף עצום של דפים אשר כולם מקושרים אחד לשני אמצעות לינקים. כאשר מנוע החיפוש משתמש ב-"עכבישים", האלגוריתמים אשר עוברים ותרים אחר תוצאות רלוונטיות באינטרנט, הוא מקבל מידע על תוצאות המתקבלות דרך הלינקים והמידע שמופיע עליהם.

נניח כעת שיש לכם אתר חדש, ואין לכם שום לינקים באתר עצמו וגם אף אתר אחר לא מפנה אליכם. בנוסף, לא השקעתם בכתיבת תוכן עצום ולא רשמתם את העסק שלכם בפורטל של Google Places, שמקדם עסקים.

איך אתם מצפים שמנועי החיפוש ימצאו את האתר שלכם? שלא לדבר בכלל על הדירוג של האתר…

וזו החשיבות העיקרית של בקלינקים.

אם מישהו קישר את האתר שלו לאתר שלכם, העכבישים של מנועי החיפוש יוכלו להגיע אל האתר הזה ואז "לאנדקס" אותו – להפוך אותו לגלוי למנוע החיפוש.

אז איך אני משיג בקלינקים לאתר שלי?

חוץ מלהשיג לינקים לאתר שלכם, חשוב שאתר המקור בו הלינק עצמו נמצא יהיה אתר מהימן ורלוונטי.

אם יש לכם עסק לחנות אופניים וביגוד רכיבה ואתם מקבלים לינק לאתר של העסק שלכם מאתר חדשות בפקיסטן, מנוע החיפוש יודע להבחין כי מדובר בלינק לא רלוונטי והוא יתעלם ממנו במקרה הטוב, ויוריד לכם את הדירוג במקרה הרע ( קוראים לזה ענישה של מנוע החיפוש כאשר מנוע החיפוש "מגלה" שניסיתם לרמות אותו. יש להיזהר מזה!). מומלץ תמיד להיוועץ בגוף מקצועי כמו אורגניק – חברת קידום אורגני בגוגל.

אחת הדרכים הבטוחות להשיג לינקים לאתר שלכם, היא להיעזר ברשתות החברתיות ובמקביל ליצור תוכן איכותי.

מה הכוונה? בנו עמוד לעסק שלכם ברשתות החברתיות, לדוגמא פייסבוק, והצטרפו לקהילות שקשורות לתחום המומחיות של העסק שלכם.

כך, כאשר תכתבו מאמרים בעלי תוכן ותעלו אותם לאתר שלכם, תוכלו לשתף אותם בעמוד שלכם יחד עם קישור וגם לשתף זאת בקהילות הללו, מה שבתורו יוסיף לכם תעבורה ואם יהיה לכם מזל אנשים נוספים ישתפו זאת.

נמשיך עם הדוגמא של אתר העסק לציוד רכיבה. אם אתם, בעלי האתר, כותבים מדריך מפורט שמסביר כיצד לקנות קסדה טובה לרכיבת שטח, ונגיד וזו שאלה שחוזרת על עצמה, ברגע שתפרסמו את הכתבה שכתבתם באתר שלכם בקבוצות הרלוונטיות, כל מי שמחפש מדריך שכזה יוכל לגשת לאתר שלכם, מה שיגביר את הרלוונטיות של הלינקים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *