אבטחת מידע לעסקים היא אחד האלמנטים החשובים ביותר בבניה של כל עסק.

עם השנים, הולכות ומתגברות הפריצות לרשתות עסקיות במטרה להסב נזק, לגנוב מידע או לדרוש כופר.

על כן, בעלי עסקים נדרשים בכל עת להגביר את אמצעי האבטחה ולשמור על העסק.

אחד האלמנטים החשובים בתחום זה הוא נתב עסקי מאובטח.

 

נתב עסקי מאובטח – מאיפה מתחילים

ראשית, חשוב לציין כי נתב עסקי מאובטח הוא רק נדבך אחד במערכת שלמה של אמצעי הגנה אשר כדאי לכל עסק לנקוט על מנת לשמור על המידע העסקי. החל מתוכנות אנטי וירוס, שימוש בסיסמאות מורכבות ומערכות אימות דו שלביות ועד לגיבוי מתקדם באמצעות מחשוב ענן לעסקים. כל חלק במערכת ההגנה נועד להגן מפני איומים מסוג אחר ורק שילוב של מספר אמצעי הגנה יכול להבטיח שמירה מיטבית על המידע העסקי הרגיש. על כן בכל מקרה של בחינת שימוש בנתב עסקי מאובטח יש לקחת בחשבון שהוא אינו אמור לספק הגנה מלאה מכל מקרה של פריצה אלא רק להוסיף ולעבות על מערכת האבטחה הקיימת.

 

איך עובד נתב עסקי מאובטח?

נתב באופן כללי הוא הרכיב האלקטרוני אשר מאפשר גישה של מערכות הארגון לרשת האינטרנט. בתוך כך, הנתב מהווה בעצם את השער הראשון בין העולם החיצוני למערכות המחשבים הארגוניות. על כן, כל הגנה ברמת הנתב תסייע במניעת גישה מגורמים עוינים אל הרשת המחשובית הארגונית ואל מחשבי העובדים. כיום, כאשר מתייחסים לרעיון של נתב עסקי מאובטח מדברים לרוב על שני כלים אשר הופכים אותו לכזה – האחד הוא שימוש בשיטת הצפנה מסוג WPA2 והשני הוא התקנת מערכת חומת אש (firewall) על גבי הנתב.

 

איך נתב עסקי מאובטח מגן על העסק?

כפי שצוין, הנתב המאובטח משתמש בשני כלים להגנה על העסק. הראשון הוא הצפנה של המידע אשר עובר בנתב באמצעות שיטת הצפנה מתקדמת. כך, גם במקרה בו גורם עוין הצליח להתחבר לרשת העסקית, יהיה לו קשה לשבור את מפתח ההצפנה ולגלות את תוכן המידע המעובר בתוך הרשת. על מנת לדאוג לאבטחה מרבית יש להשתמש בסיסמא ארוכה עבור מערכת ההצפנה. בנוסף, קיומה של חומת אש על גבי הנתב מונעת שליחה של מידע אשר מסומן על ידי המערכת כמידע חשוד או מסוכן. סיווג המידע באמצעות חומת האש נעשה על ידי פרמטרים שונים. אם בעבר חומות אש התבססו בעיקר על תוכן המידע המועבר, היום חומות האש החדישות והמתקדמות משקללות מגוון רחב של נתונים לגבי המידע כמו הכתובת ממנו הוא נשלח, סוג המידע וההקשר שלו בתוך התקשורת הכללית שהנתב מבצע. כך, ניתן לזהות ניסיונות להעביר מידע חשוד אשר מטרתו להחדיר וירוסים ונוזקות שונות אל תוך האגון אשר בסופו של דבר יוכלו לאפשר לפורץ לפגוע במידע ארגוני או לגנוב אותו.

 

מנעול ודופק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *