מהפכת האינטרנט שינתה לגמרי את העולם, וביתר שאת את תחום השיווק. בעוד שעולם השיווק המסורתי עדיין חי ובועט, השיווק הדיגיטלי הוא ללא ספק הכלי היעיל והחסכוני ביותר שבאמצעותו בתי עסק מגיעים היום לקהל היעד הרלוונטי שלהם. איך זה עובד? הנה כמה נקודות שיעשו לכם סדר. 

 

למה בדיגיטל?

פרסומות בטלוויזיה, שלטי חוצות ושלל דרכי שיווק מסורתיות נוספות – עדיין קיימים בעולמנו. עם זאת, לא ניתן להתעלם מהעובדה שכולנו חיים ונושמים אינטרנט – מחיפושים בגוגל, דרך פתיחת אפליקציות ועד לשימוש יומיומי ברשתות חברתיות.

אבל בשונה מהשיווק המסורתי שבו קשה למקד את הקמפיין לקהל היעד הרלוונטי – שיווק דיגיטלי מאפשר לעסקים "לטרגט", כלומר להגיע במדויק למי שעשוי להתעניין במוצר, וכך להגדיל את הרווחים שלהם. בנוסף, השיווק הדיגיטלי מאפשר מעקב צמוד אחרי ביצועי הקמפיין (למשל, דרך נתוני צפיות או הקלקות), ואם יש צורך בכך, שינוי אסטרטגיה שיווקית בקלות ובמהירות.

שיווק דיגיטלי

להכיר את העסק

עסקים נבדלים זה מזה בשלל פרמטרים כמו גודל ותחום עיסוק. כל העסקים יכולים להרוויח מקידום דיגיטלי, אך לכל אחד מתאימה אסטרטגיה אחרת – מה שמתאים לעסק מקומי קטן לא יהיה אפקטיבי באותה מידה עבור חברת הייטק שמכוונת לשוק הגלובלי. לפני שבונים את האסטרטגיה השיווקית הרלוונטית לעסק שלכם, יש לאפיין תקציב, קהל יעד, יעדי גדילה וכל מה שיסייע לכם להגיע למקסימום לקוחות במינימום הוצאות. להמשך קריאה לחצו כאן.

 

ארגז הכלים

ישנן אינספור פלטפורמות שיווק דיגיטלי, וכמה מהמרכזיות הן שיווק בדואר אלקטרוני, פרסום ברשתות חברתיות וקידום דרך מנועי חיפוש. שיווק במייל מתבצע באמצעות הכנת רשימות תפוצה של כלל הלקוחות, ודיוור קבוע של מסרים והנחות. פרסום במדיה החברתית נשען על הקמת עמוד עסקי ופעילות שוטפת בחשבון, כמו גם שיתופי פעולה עם משפיענים וקידום ממומן.

שיווק במנועי חיפוש, ובראש ובראשונה גוגל, מתחלק לקידום אורגני – פרסום מאמרי תוכן המכילים מילות קישור רלוונטיות לעסק, וקידום ממומן – העלאת פרסומות בעמודים הרלוונטיים לקהל היעד וכן קישור אתר העסק למילות מפתח מסוימות, כך שכשמחפשים אותן – דף העסק מופיע ראשון.

 

לסיכום

למי מאיתנו לא יצא לשאול שאלה, ובמקום תשובה לשמוע את המשפט "תשאל/י את גוגל"? במידה מסוימת, זו כל תורת השיווק הדיגיטלי על רגל אחת. בעידן שבו אנחנו חיים, הטלפון הנייד צמוד אלינו 24/7, הרשתות החברתיות גוזלות מאיתנו זמן רב מדי יום, ופעולות כמו קניות, צריכת חדשות וצפייה בסרטים – עשו הגירה לאינטרנט. בדיוק משום מכך שיווק דיגיטלי הוא אמצעי אפקטיבי וחסכוני עבור בתי עסק לטרגוט לקוחות רבים יותר והגדלת היקף המכירות.

קיימות אסטרטגיות רבות לשיווק דיגיטלי, אך כשם שלכל עסק יש מאפיינים מיוחדים משלו – כך גם מתאים לו אופן קידום אחר, ויש לקחת זאת בחשבון לפני שמשקיעים בפרסום באינטרנט. מה שבטוח הוא ששיווק דיגיטלי הוא כלי יעיל לכל בית עסק, ובעיקר – כאן כדי להישאר.

שיווק דיגיטלי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *